26 June 2012

Kisah Cinta Qisya Ammara & Zarif Amri ...


Assalamualaikum…
Syukur kepada-NYA kerana terus memberi ilham untuk terus berkarya. Dan terima kasih juga kepada insan-insan di sisi yang sentiasa setia di sisi.

BENCI! BENCI! BENCI!
Adalah kisah cinta Adam dan Hawa yang cuba mencari bahagia di alam berumah tangga. Hakikatnya, ‘mendirikan masjid’ memang senang. Tetapi mengekalkan keharmoniannya bukan mudah! Kerana cabaran dan dugaan tidak pernah lupa datang membadai.

CINTA... cukupkah sebagai modal dalam perkahwinan? Bukankah cinta cukup unik dengan maksudnya yang tersendiri?

“You're the one who broke my heart, you're the reason my world fell apart, you're the one who made me cry. But  yet, I'm still in love with you and I don't know why.”


Begitulah pengalaman Qisya dengan cinta. Betapa hati dan perasaannya sebagai seorang isteri dengan mudah diperkecilkan oleh suami. Bagaimana kejujuran dan pengorbanannya telah dipersenda. Namun, setiap kali dia cuba lari, cinta bagai merantai dirinya.

Dan Zarif, adalah seorang lelaki yang terlalu taksub dengan cinta. Sanggup mempertaruhkan apa sahaja demi memiliki cinta. Tetapi sayang, dia lupa menghargai saat impiannya sudah ada dalam genggaman. Ketika segalanya telah hilang, barulah dirinya tersentak! Namun, perlukah ada kemaafan bila luka yang terlakar terlalu dalam?

Kepada para pembaca, terima kasih atas sokongan kalian. Selamat menghayati kisah Qisya Ammara dan Zarif Amri. Andai ada yang baik dalam nukilan ini, Alhamdulillah...

Kalau ada salah dan silap, hanya ampun dan maaf dipinta. Sesungguhnya, kita hanya manusia yang sentiasa mencari cinta. Dan cinta yang agung hanya milik-NYA. Kerana hanya DIA yang lebih mengetahui setiap ketentuan...

Salam Sayang...
♥ Ayu Emelda ♥

2 comments:

Yierda Badrishah said...

Saya akan dapatkan di pasaran

AEmelda said...

Yierda, TQVM AE ucapkan :)